Recenzje MERASON DAC-1

Każdy, kto posiada Merason DAC-1 może śmiało powiedzieć każdemu, kto chwali się najnowszymi technologiami w konwersji cyfrowo-analogowej:

„Masz pełne prawo do swojej opinii … Ja słyszę muzykę”.

WOLFGANG KEMPER

HIFISTATEMENT

„Pan Frauchiger osiągnął swój cel, którym było stworzenie przetwornika cyfrowo-analogowego, który byłby w stanie przyjąć dźwięk na równi z płytą czy taśmą R2R.

Merason DAC-1 jest dla mnie inspiracją, ponieważ potrafi przekonać we wszystkich dziedzinach.

I co ważniejsze, nie jest jednym z tych urządzeń, które „robią wszystko dobrze”, ale ostatecznie są nudne.

Wręcz przeciwnie, Merason DAC-1 jest jednym z najbardziej ekscytujących i emocjonalnie atrakcyjnych przetworników C/A, jakie do tej pory słyszałem.

Merason DAC-1 charakteryzuje się:

Neutralność tonalna
Nie gra jednoznacznie chłodno czy ciepło, ale na swój sposób potężnie i dźwięcznie – co jest jednak sprawą drugorzędną, bo inne aspekty składają się na to wrażenie.

Doskonały zakres basu
… który łączy w sobie substancję i kontrolę, jest precyzyjny, a jednocześnie organiczny … i oddaje zarówno akustyczne, jak i syntetyczne tony z dokładnością co do punktu. Przekazuje on dokładnie to, co stanowi o jakości danego basu.

Zaangażowany i emocjonalny środek pasma
… które są reprodukowane w fascynujący sposób, a do tego są dynamicznie czyste i drobno granulowane. Całość nigdy nie jest celem samym w sobie, ale zawsze sprzyja muzykalnej i porywającej reprodukcji.

Czyste, znakomicie rozdzielone i promienne wysokie tony
… które oferują barwy, powietrze i energię.

Pierwszorzędne wyczucie czasu
Wspaniała reprodukcja transjentów

Płynna dynamika
Wyraźne, precyzyjne, otwierające się do przodu wrażenie przestrzenne
Wszyscy aktorzy mają ostre kontury i swoje stałe miejsce. Sama przestrzeń sceniczna i znajdujący się w niej poszczególni muzycy są narysowani nieco szerzej.”

MARTIN MERTENS

FAIRAUDIO

„Kiedy próbowałem odkryć jego piętę achillesową poprzez porównanie wejść USB, SPDIF i AES/EBU, zaskoczyło mnie, że tonalność Merasona pozostaje całkowicie bez wpływu na alternatywne połączenia.

Tak czy inaczej, Merason robi na mnie wrażenie, ponieważ ten DAC nie pozostawia nic do życzenia w swojej muzycznej interpretacji.

Nie znalazłem ani jednego utworu muzycznego, niezależnie od gatunku, w którym byłyby wątpliwości co do jego wykonania.

Danielowi Frauchigerowi udała się sztuka balansowania pomiędzy brzmieniem muzycznie barwnym i przyjemnym, ale jednocześnie w sposób przejrzyście przedstawiony, szczegółowy, zwinny i dynamiczny.

Ostatecznie nie obchodzi mnie, że DAC-1 nie przetwarza DSD natywnie… działa na zasadzie konwersji PCM. Mogę się też obyć bez dekodowania plików MQA, bo z tymi zwykle i tak w wystarczający sposób radzi sobie oprogramowanie odtwarzacza, takie jak Audirvana Plus. Danielowi Frauchigerowi udało się bardzo dobrze zaprojektować urządzenie z dużą ilością „muzycznej barwy”, które brzmi niezwykle satysfakcjonująco, a przy tym odtwarza to w szczegółowy, zwinny i dynamiczny sposób.”

WOLFGANG KEMPER

HIFISTATEMENT

„Misja zakończona. Byliśmy zachwyceni przetwornikiem MERASON DAC-1.

DAC-1 zaprezentował każdy szczegół, dostarczył konturowe basy, które strukturyzowały muzykę w rytmicznie czysty sposób, a jednocześnie zawsze pokazywał w zakresie wokalnym wdzięk i obecność, które sprawiają, że muzyka jest tak żywa i wzruszająca.

DAC-1 genialnie spełnia wymóg, aby przetwornik cyfrowo-analogowy brzmiał prawdziwie analogowo. I czyni to nie poprzez powierzchowne podkolorowanie barwy, ale poprzez udowodnienie, że poprawność tonalna nie musi być utożsamiana z szorstkością i bezdusznością, ale może brzmieć realistycznie jak życie i muzycznie emocjonalnie. Cena wywoławcza 4500 Euro nie jest w żadnym wypadku kieszonkowa, ale jest bardzo uczciwą ceną za to, co jest oferowane w kontekście audiofilskiego high-endowego wszechświata…. i dla nas otrzymuje absolutną nagrodę „Hammer”. [w języku niemieckim oznacza to „zabójczą cenę”].”

FALK VISARIUS

HiFi-IFAs

„…Nie trzeba technologicznej przesady, aby zbudować doskonały przetwornik cyfrowo-analogowy. Raczej celem projektowym w Merasonie było zdefiniowanie prostej Koncepcji, połączonej z rygorystycznym ograniczeniem do Esencji, a następnie metodyczne jej wdrożenie bez kompromisów.

Wraz z Merason DAC-1, Daniel Frauchiger i jego zespół pokazują, że ta formuła projektowania skutkuje wybitnym dźwiękiem … i jest również możliwa do osiągnięcia przy rozsądnym budżecie.

To, co mamy tutaj, to fantastycznie naturalne właściwości dźwięku bez niepożądanych efektów ubocznych, takich jak szumy wysokich częstotliwości i tym podobne – – plus brak audiofilskiego chichi [niemieckie określenie dla Fancy Blurb lub BS] :

Dzięki tym właściwościom, Merason DAC-1 zasługuje na swoje miejsce jako referencyjny przetwornik D/A. Witamy w klubie!…”

JOERGEN SCHROEDER

LOWBEATS

„…Do tej pory powinniście już wiedzieć, że pokochałem tę rzecz. Czy Merason DAC-1 jest idealny? Oczywiście, że nie. Nic nie jest.

Jest wiele znakomicie brzmiących przetworników cyfrowo-analogowych w tym przedziale cenowym. Moim zdaniem, przy sugerowanej cenie detalicznej 5000 dolarów, Merason DAC-1 jest poważnym pretendentem do miana najlepszego przetwornika cyfrowo-analogowego za każdą cenę. Pod względem brzmieniowym, konkuruje on ramię w ramię z najdroższymi dużymi chłopcami. 5K to nie jest mało, ale nadal byłbym pod wrażeniem, nawet gdyby DAC-1 był znacznie droższy.

Otrzymujemy produkt, który wydaje się być stworzony dla audiofila, który jest zainteresowany przede wszystkim wydajnością i nie wymaga wielu wymyślnych funkcji czy pozłacanych ekranów. Trochę brakowało mi odczytu wskazującego częstotliwość próbkowania, ale co tam. Nie jest to dla mnie powód do zmartwień. Brak możliwości DSD czy MQA też nie. Nie ma też możliwości wyboru filtrów przez użytkownika, żeby mi namieszać w głowie. Zdalne sterowanie? Nie. To szwajcarski DAC, który NIE jest Scyzorykiem Szwajcarskiej Armii wśród DAC-ów. I jest z tego dumny. Wyobraźcie to sobie….”

DAVE McNAIR

Audiofil na pół etatu

Recenzje MERASON frérot

„…Zacznę od tego, że scena dźwiękowa DAC-a Frérot była ogromna. Była wyjątkowo głęboka, a instrumenty i wokale były w niej precyzyjnie rozmieszczone. Scenę dźwiękową można by określić jako holograficzną. Jeśli scena dźwiękowa jest dla was ważna, ten mały DAC daje wam znacznie więcej niż można by się spodziewać w tym przedziale cenowym…”

AUDIO BEATNIK USA

„…Jak to wszystko brzmi? Bardzo wyrafinowanie, elegancko i zwiewnie. Żywe i świeże. Nie ma tu ciepła, ani ciemności. Ten dac ma poczucie rytmu, jest też szybki. Rozmieszczenie instrumentów i głosów jest ponadprzeciętne i bardzo precyzyjne. Jak dla nas jest on całkowicie zrównoważony i nie pozostawia wiele do życzenia…”
„…Dłuższe odsłuchy są w każdym razie zapewnione i nigdy nie mamy ochoty przesiadać się na inny dac…”

ALPHA AUDIO NL

„…W swojej klasie cenowej, Merason Frérot jest z pewnością jednym z najlepszych. Ten mały, zabawkowy DAC wyczarowuje cudownie eleganckie, harmonijne wrażenia dźwiękowe. To jest niemal odurzająco dobre…”

Andreas Günther

LOW BEATS NEDERLAND

„…Od czwartego utworu odłożyłem laptopa i po prostu słuchałem. I tak, zrozumiałem, co kolega Mertens miał na myśli mówiąc o „emocjonalności”: po prostu miałem ogromną frajdę, której nie da się tak łatwo rozbić na klasyczne kryteria wysokiej wierności. Bardziej urzekł mnie ogólny obraz, absolutna spójność, dynamika, rzadko tak autentyczna atmosfera na żywo. …”

Jochen Reinecke

FAIRAUDIO-DE GERMANY

„…Od razu wrzuciłem na streamer „Café Blue” Patricii Barber – cudowny, jej tajemniczy głos perli się lekko i bardzo naturalnie z głośników. Genialne! Jako tester zawsze szukasz niedociągnięć i tak oto znów przyszła kolej na nasz szwajcarski popisowy elektro duet: Yello, „Point / Out-of-Sight”, ciężki od basu, niesamowicie dynamiczny kawałek muzyki elektro. Także tutaj Frérot nakłada dotyk winylowego aksamitu na twardy z natury electro-pop. Pomysłowe!

Ten DAC w jakiś sposób brzmi jak lampowy stopień wyjściowy. Może David Frauchiger ukrył gdzieś dyskretnie taki malutki dźwiękowiec…”

AV GUIDE.CH SWITZERLAND

„… to niezwykle relaksujące doświadczenie, jest ciepło, jest pełnia, jest jakby bardziej zrelaksowane, nie tak intensywne, jak na niektórych maszynach, ale to znowu naprawdę piękne, bardzo muzyczne doświadczenie, które niesie już więcej emocji i muzyki niż wymiaru technicznego…”
HIFI VOICE CZECH REPUBLIC