MERASON FRÉROT

Mały z wyglądu, wielki w brzmieniu

Made in Switzerland

MERASON frérot jest „młodszym bratem” szwajcarskiego MERASONA DAC1. Wykorzystuje te same rozwiązania, co jego większy brat, DAC1, dzięki czemu jest w stanie zaoferować analogowe brzmienie oraz precyzję, która jest nieodłącznym elementem rozwiązań ze Szwajcarii.
Jego konstrukcja jest podobna do większego urządzenia za sprawą 3mm, malowanej proszkowo aluminiowej, kompaktowej obudowy oraz podobnego zestawu wejść.

W frérot wykorzystano innowacyjną 6-warstwową płytkę drukowaną. Dwie warstwy służą do prowadzenia zasilania, dwie do eliminacji zakłóceń i dwie do prowadzenia sygnału. Sygnał analogowy jest dostarczany na wyjścia przy użyciu nowatorskiego procesu, który pozwala pominąć kondensatory wyjściowe w ścieżce sygnału. Pozwala to na eliminację słyszalnych artefaktów w dźwięku.

Przetwornik Frérot wyposażono w szereg wejść cyfrowych, w tym USB, dwa S/PDIF RCA i dwa optyczne Toslinki. Wejścia wybierane są za pomocą obrotowego przełącznika Elma, umieszczonego na froncie urządzenia. Podobnie jak w przypadku większego brata, DAC-1, sygnały cyfrowe trafiają do wysokiej klasy, sprawdzonej kości przetwornika Burr Brown 1794A. DAC-1 pracuje z dwoma takimi układami pracującymi w trybie mono, natomiast mniejszy brat zadowala się pojedynczą kością 1794A pracującą w trybie stereo. MERASON Frérot obsługuje sygnał PCM w rozdzielczości do 24 bitów / 192 kHz.

Sygnał przetwarzany na płytce konwertera D/A jest przesyłany do dyskretnego analogowego stopnia wyjściowego pracującego w klasie A. Przetwarzanie sygnału w przetworniku Frérot odbywa się w postaci symetrycznej. Urządzenie wyposażono w wyjścia analogowe symetrycznie (XLR) lub niesymetryczne (RCA). Napięcie wyjściowe wynosi 2 V (4 V rms). Oznacza to, że Frérot gra o 2dB głośniej niż źródła o napięciu 1,5V, co jest zauważalne przy bezpośrednim przełączaniu między źródłami.

Frérot zapewnia wielkie audiofilskie doznania, a kosztuje niewiele. Posiada wszystko, czego potrzebujesz aby wyczarować prawdziwą muzykę w twoim domu.

Dane techniczne MERASON frérot

Wejścia:

  • 2 x SPDIF (RCA)
  • 2 x Toslink (optyczny)
  • 1 x USB 2.0

Wyjścia:

  • XLR maks. 4 V RMS (zbalansowane)
  • RCA maks. 2 V RMS (niezbalansowane)

Częstotliwość: 20 Hz do 20 kHz +/- 0.1 dB.

THD+N: < 0,006%. SNR: > 120 dB.

DAC: BurrBrown 1794A, dyskretny stopień I/V.

Zasilanie: 9V DC, 12 W przez dołączony zasilacz zewnętrzny 100V do 240V AC / 50 do 60 Hz, 40 W.

Działanie:

  • Temperatura otoczenia 10°C do 30°C
  • Wilgotność maks. 80 %, bez kondensacji
  • Podczas pracy urządzenie nagrzewa się o ok. 15 stopni w stosunku do temperatury otoczenia.

Formaty audio:

  • 44,1 kHz przy 16 bitach, 44,1 kHz przy 24 bitach
  • 48 kHz przy 16 bitach, 48 kHz przy 24 bitach
  • 88,2 kHz przy 24 bitach
  • 96 kHz przy 24 bitach
  • 176,4 kHz przy 24 bitach
  • 192 kHz przy 24 bitach

Wymiary (SxWxG): 22,5x5x18 cm

Waga: 995 g (DAC), 200 g (zasilacz).

Recenzje MERASON frérot

„…Zacznę od tego, że scena dźwiękowa DAC-a Frérot była ogromna. Była wyjątkowo głęboka, a instrumenty i wokale były w niej precyzyjnie rozmieszczone. Scenę dźwiękową można by określić jako holograficzną. Jeśli scena dźwiękowa jest dla was ważna, ten mały DAC daje wam znacznie więcej niż można by się spodziewać w tym przedziale cenowym…”

AUDIO BEATNIK USA

„…Jak to wszystko brzmi? Bardzo wyrafinowanie, elegancko i zwiewnie. Żywe i świeże. Nie ma tu ciepła, ani ciemności. Ten dac ma poczucie rytmu, jest też szybki. Rozmieszczenie instrumentów i głosów jest ponadprzeciętne i bardzo precyzyjne. Jak dla nas jest on całkowicie zrównoważony i nie pozostawia wiele do życzenia…”
„…Dłuższe odsłuchy są w każdym razie zapewnione i nigdy nie mamy ochoty przesiadać się na inny dac…”

ALPHA AUDIO NL

„…W swojej klasie cenowej, Merason Frérot jest z pewnością jednym z najlepszych. Ten mały, zabawkowy DAC wyczarowuje cudownie eleganckie, harmonijne wrażenia dźwiękowe. To jest niemal odurzająco dobre…”

Andreas Günther

LOW BEATS NEDERLAND

„…Od czwartego utworu odłożyłem laptopa i po prostu słuchałem. I tak, zrozumiałem, co kolega Mertens miał na myśli mówiąc o „emocjonalności”: po prostu miałem ogromną frajdę, której nie da się tak łatwo rozbić na klasyczne kryteria wysokiej wierności. Bardziej urzekł mnie ogólny obraz, absolutna spójność, dynamika, rzadko tak autentyczna atmosfera na żywo. …”

Jochen Reinecke

FAIRAUDIO-DE GERMANY

„…Od razu wrzuciłem na streamer „Café Blue” Patricii Barber – cudowny, jej tajemniczy głos perli się lekko i bardzo naturalnie z głośników. Genialne! Jako tester zawsze szukasz niedociągnięć i tak oto znów przyszła kolej na nasz szwajcarski popisowy elektro duet: Yello, „Point / Out-of-Sight”, ciężki od basu, niesamowicie dynamiczny kawałek muzyki elektro. Także tutaj Frérot nakłada dotyk winylowego aksamitu na twardy z natury electro-pop. Pomysłowe!

Ten DAC w jakiś sposób brzmi jak lampowy stopień wyjściowy. Może David Frauchiger ukrył gdzieś dyskretnie taki malutki dźwiękowiec…”

AV GUIDE.CH SWITZERLAND

„… to niezwykle relaksujące doświadczenie, jest ciepło, jest pełnia, jest jakby bardziej zrelaksowane, nie tak intensywne, jak na niektórych maszynach, ale to znowu naprawdę piękne, bardzo muzyczne doświadczenie, które niesie już więcej emocji i muzyki niż wymiaru technicznego…”
HIFI VOICE CZECH REPUBLIC